Post Image

ÍGY ÚSZD MEG AZ IZZADÁST 40 FOKBAN!

Posted By Man In The Mirror / 2015-07-23 / 0 Comments

Megpusztulsz a trópusokat idéző hőségben? Nyugi, nem vagy egyedül! A légkondi hűvösében összeszedtünk néhány hatékony tippet, hogyan úszd meg a teljes leizzadást. Ha szenvedsz is, legalább ne látszódjon rajtad!

Az izzadás persze természetes velejárója az életünknek, sőt tulajdonképpen nem más, mint a szervezetünk életben tartó mechanizmusa, amely nélkül gyorsan összeomlana a keringésünk és vele együtt mi is. A probléma azonban ott kezdődik, ha nem természetes közegünkben (gatyában a strandon) próbáljuk átvészelni a kánikulát. Városban, munkahelyen, tömegközlekedve meg különösen kellemetlen lehet a verejtékezés. Tippjeinkkel kordában tarthatod a tested és megúszhatod a totális elúszást…

1. Mondj nemet a koffeinre!
Lehet, hogy te imádod a kávét a verejtékmirigyeid azonban kevésbé. A koffein ugyanis stimulálja a központi idegrendszert, ezen hatásra pedig a verejtékmirigyek is aktívabb működéssel reagálnak. Hőségben tehát felejtősek a koffeines üdítők, az energiaitalok (amúgy a két előbbi úgy általában is), a kávé és sajnos még a tea is. A kánikulában dobd fel magad természetes gyümölcslevekkel!

2. Fűszeres ételek: kuka
Egyszerű: ne a kánikulában akarj halászlevezni. Főként ne csípősen. A paprikában található kapszaicin ugyanis önmagában is képes kiváltani az izzadást. Hatására a szervezet úgy reagál, mintha egy forró ülőfürdőt vennél és rövid úton megkezdődik az izzadás is. A megoldás tehát a könnyű ételek fogyasztása jelenti, minél kevesebb aromás fűszer kíséretében.

3. Nem hat a deód se?
Ha netán csődöt mond az alumínium sókat tartalmazó dezodorod keményebb eszközhöz kell nyúlnod. A patikákban elérhető magasabb alumínium tartalmú készítmények jobban összehúzzák a kritikus területeken található verejtékmirigyeket, így hatékonyabbak lehetnek az izzadással szemben, mint bolti társaik. Az alumíniumtól pedig nem kell félned – legalábbis ez ma a tudományos álláspont.

4. Dezodort a kényes területekre!
Ebben a dög melegben ne csak a hónod aljára jusson a deódból! Használd bátran az egyéb kényes területekre is! Mehet bátran a lábadra, a mellkasodra, de még az ágyékodra is. Ha azonban bárhol kiütést, égő érzést vagy irrítációt tapasztalsz, hagyd abba a terület kezelését.

5. Szelektáld át a ruhásszekrényed!
Túrd elő a lenge nyári ruháidat! Jól szellőző szövetek, természetes anyagok: pamut, vászon előnyben. Ha a lábad izzadós, ne viselj cipőt zokni nélkül. A sötét, párás környezet ideális terep a gombáknak és a kellemetlen szagokat előidéző baktériumoknak. A nyári zokni pamut legyen, kerüld a kevertszálas darabokat is!

6. Ha a fentiek nem működnek
Akkor bizony valami nagyobb gond van. Irány az orvos! Számos vényköteles gyógyszer áll már rendelkezésre, amellyel hatékonyan kezelhetik a problémádat (glikopirrolát). Ezeket azonban csak orvosi felügyelet mellett szabad alkalmazni és bizony nem is írják fel mindenkinek.

+1 tipp, ha tele a bukszád
A ránckisimításban hatékonynak bizonyult botox az izzadás ellen is hatékonyan bevethető. Az eljárást a hónaljban szokták alkalmazni. A bejuttatott botox megakadályozza, hogy a meleget jelző kémiai inger eljusson az idegekig, amelyek azért felelősek, hogy működésbe lépjenek a verejtékmirigyek. Az eljárás hatékony, de kellemetlen és bizony nem is olcsó ráadásul időközönként meg is kell ismételni.

ÍGY ÚSZD MEG AZ IZZADÁST 40 FOKBAN! 4.75/5 (95.00%) 4 votes

Related Posts